ダイアン フォン ファステンバーグが最初のドレスをデザインする。
プリントジャージーシャツドレスはイタリアのダイアンの友人であるアンジェロ・フェレッティのテキスタイル工場にて

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最初の広告
はダイアンのマントラ、"Feel like a woman, wear a dress!"と共に、ロジャー・プライジェントの手によって撮影された。

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ラップドレスの誕生。
ダイアンがジャージー素材のスカートとバレリーナ風トップを組み合わせたところから始まる。

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“ココ・シャネル以来、最も成功した女性。”
1976年3月。ニュースウィークとウォールストリートジャーナルの表示をダイアンが飾った。

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美容業界に進出
コスメティクスラインとベストセラーとなったダイアンの娘の名をつけたフレグランス・タチアナとともにダイアンは美容分野に進出

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ファッション業界から身を引く
ダイアンはパリへ移住し、Salvyと呼ばれるフランスの出版社を立ち上げる。

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ダイアンはファッション業界に返り咲く。ビンテージショップでダイアンのラップドレスを買い求めるシ若い女性たちを見て受け再びデザイナーの道へ。

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”A Signature Life”(原題)を出版
ダイアンはファッション業界での新たなスタートを記念し、これまでの軌跡を振り返った自叙伝、”Diane: A Signature Life”を出版。

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ウエストヴィレッジに本社を構える
フラッグシップブティックや若いアーティストのためのシアタースペースを備えた本社をウエストビレッジに構える。

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海外初出店
マイアミやコーラル・ゲーブルズに出店、そして海外初の店舗をロンドンのノッティングヒルにオープン。

DVF.comをオープン

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DVFパリ店
美しく新しいブティックがパリのアルジェ通りにオープン。

H. Stern
ブラジルを拠点とするジュエリーブランド、エイチ・スターンがDVFでファインジュエリーコレクションを発表。

ラグをデザイン
ダイアンはハンドメイドラグブランド、ザ・カンパニーでラグコレクションをデザイン。

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本社をミートパッキング・エリアに移転
ダイアンはニューヨークの、14th St.とワシントン通りが交差するミートパッキング・エリアにフラッグシップショップを併設したエコ・フレンドリーなビルへ本社を移転。

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Global distribution grows with new shops in Brussels, Shanghai, Moscow, and third locations in London and Paris.

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Journey of a Dress
ダイアンのこれまでの軌跡とキャリアを回顧し記念したドレスの展示会”Journey of a Dress”をモスクワにて開催。

アイウェアを発表
アイウェアを発表

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The first annual DVF Awards are held at the United Nations, recognizing four extraordinary women who are changing the world.

DVF São Paulo opens, coinciding with the traveling Journey of a Dress exhibition.

Diane is re-elected for another term as President of the CFDA.

Diane designs DVF suites at the Claridge’s hotel in London.

DVF continues expansion, opening in Boston, Dallas, Istanbul and Dubai.

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Journey of a Dress travels to Pace Beijing, featuring the full exhibition plus newly commissioned works by contemporary Chinese artists. The opening is celebrated with an extravagant Red Ball in Shanghai.

The second annual DVF Awards take place at the United Nations, honoring Hillary Clinton and other remarkable women.

A second retail location opens in New York. Welcome DVF Soho!

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DVF partners with Google to create a film shot exclusively through Google Glass during New York Fashion Week.

Diane is named the most powerful woman in fashion by Forbes Magazine.

The third annual DVF Awards take place at the United Nations, honoring Oprah Winfrey with a Lifetime Achievement Award.

DVF collaborates with Gap on a collection for children.

DVF surpasses one million followers on China’s Weibo social network.

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What’s Your Wrap Story? DVF invites women from all over the world to share their wrap stories at dvf.com.

DVF collaborates with Roxy on a swim collection for women.

The fourth annual DVF Awards honor Robin Roberts and Natalia Vodianova, among other exceptional women.

DVF collaborates with DJ Harley Viera-Newton on a Limited Edition Collection.

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The Journey of a Dress exhibition, celebrating 40 years of the wrap dress, opens in Los Angeles, welcoming over 100,000 guests.

Pop Wrap DVF collaborates with the Andy Warhol Foundation on a Limited Edition Collection marrying Warhol icons with signature DVF prints.

A new genre of television, "House of DVF", debuts on E!

The fifth annual DVF Awards recognize Gloria Steinem with a Lifetime Leadership Award.

"The Woman I Wanted to Be"
Diane publishes an intimate new memoir, which becomes a New York Times Bestseller.

The "Journey of a Dress" book captures the 40th anniversary exhibition in a striking coffee table book, which wins a Clio Image Award for Design in 2015.

Wrap 40 celebrates four decades of the dress that started it all.

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Model Karlie Kloss introduces the DVF Secret Agent bag in the Fall 2015 Campaign.

DVF hires new CEO Paolo Riva.

Diane is named chairman of the CFDA.

The DVF Times launches, highlighting It Girls from around the world.

The sixth annual DVF Awards honor Gabby Giffords and Melanne Verveer, among other inspirational women.

DVF continues to expand domestically in Atlanta, lower Manhattan and Manhasset, and internationally in the Middle East, Europe and Asia.

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